En ik ben weg! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Albert Jan Timmerman - WaarBenJij.nu En ik ben weg! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Albert Jan Timmerman - WaarBenJij.nu

En ik ben weg!

Door: Albert Jan

Blijf op de hoogte en volg Albert Jan

07 Augustus 2011 | Canada, Vancouver

Vandaag dan toch de grote dag. Vertrek richting Vancouver. Ik heb de laatste dagen toch wel de spanning kunnen voelen dat het er aan ging komen. Langzamerhand begin je mensen echt voor de laatste keer te zien. Misschien was ik ook een klein beetje gestressed. Gisteren uit eten geweest met mijn ouders en ik was het eerste kwartier niet te genieten, gelukkig trok het bij.

Maar om een lang verhaal kort te maken, vanochtend richting Schiphol getogen met mijn moeder in de trein. Inchecken en bagage afleveren ging allemaal voorspoedig. Nog even emotioneel afscheid nemen en dan naar de gate.

Op het moment dat ik dit type vliegen we boven Groenland. Toen we boven Groenland kwamen te vliegen klonk er over de intercom: Dit is de cockpit, hier spreekt de copiloot. Dames en Heren, mag ik u er op wijzen dat wijzen dan wij zojuist weer boven land zijn komen vliegen en dat ik in mijn hele vliegcarrière nog nooit zo’n mooi uitzicht heb gezien. Nou, inderdaad schitterend. Het is buiten kraakhelder, geen wolkje aan de lucht en de zon schijnt fel. Hierdoor liggen de besneeuwde bergen en gletsjers er ontzettend mooi bij. Ik heb foto’s kunnen maken, weliswaar door de vliegtuigruit heen maar het geeft een idee van hoe indrukwekkend het was. We moeten nog ongeveer de helft vliegen maar het is goed uit te houden en het schijnt in Vancouver een kleine 24 graden te zijn. Ik zeg, op naar het strand!

Net geland. Het is in Vancouver schitterend weer. De vlucht was prima. Kwam net bij de immigratie. Welk hotel stoppen ze je in voor die ene nacht? Nou, het Fairmont Airport hotel. Poe poe, zei die beambte, ze hebben wat over voor een cadet (glimlachend). Aangekomen bij het hotel bleek het inderdaad super chique. Lekker bed, grote badkamer de hele reutemeteut. Zelfs met verrekijker (?) Zie de foto’s zou ik zeggen. Maar goed, het is hier pas 1400 uur dus ik heb nog ff. Heb met Dennis (studiegenoot die ook op de Zaandam zit) afgesproken na de hoognodige douche nog even te kijken of we Vancouver in kunnen.

Ook nog met schitterend helder weer over de Rocky Mountains gevlogen. Ik heb mooie foto’s. Canada is zo bizar, zulke uitgestrekte vlaktes met niets dan kleine meertjes met ijswater en uitgesleten groeven van het water. De eerste beschaving die we zagen was eigenlijk Vancouver, maar toen waren we heel Canada al over.

Inmiddels ook Vancouver in geweest. Mooie stad met super veel hoogbouw en nog steeds dat topweer waardoor het toch wel voelt als vakantie (voor zolang het duurt). De watervliegtuigjes stijgen en landen hier naar lieve lust en we hebben nog net de Zuiderdam weg zien varen waar Wouter (studiegenoot) momenteel op zit.

Het heeft even geduurd maar nu mag het dan toch echt gaan beginnen. Morgen worden we om 0630 opgehaald uit de lobby van het hotel om naar het schip gebracht te worden. Ik ga er dus een eind aan breien want mijn laptop staat nog op Nederlandse tijd en die geeft aan dat het 0500 is. Ik hoop snel weer wat van me te laten horen en zoals jullie kunnen lezen is het tot nu toe GOED!

Groetjes vanuit Vancouver, Ap

  • 07 Augustus 2011 - 22:11

    Nelleke:

    hey ajee, prachtige fotoos en een leuk verslag. En wat een hotelkamer, zo een heb ik nog niet van binnen gezien! Als ik het goed uitreken ben je over 2 uurtjes los van de wal. Behouden vaart en tot je volgende bericht, Zoen van je moeder en van Pepijn

  • 09 Oktober 2011 - 07:32

    Derk:

    AP! Nooit geweten dat je een waarbenjij.nu bij hield! Ik moest er via een post van Janneke op Facebookn achter komen :P
    Maar de 1e 3 verhalen klinken al zo gaaf! Ga gauw nog even verder lezen.
    Geniet ervan man

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert Jan

Voor mijn opleiding tot Maritiem Officier zal ik 300 dagen moeten (mogen) varen op een zeeschip.

Actief sinds 06 Juni 2011
Verslag gelezen: 1030
Totaal aantal bezoekers 68141

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 01 Juni 2013

2e stage bij Jumbo Shipping

07 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Eerste stage Holland America Line

Landen bezocht: