Voorbereidingen in volle gang - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Albert Jan Timmerman - WaarBenJij.nu Voorbereidingen in volle gang - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Albert Jan Timmerman - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen in volle gang

Door: Albert Jan

Blijf op de hoogte en volg Albert Jan

09 Juni 2011 | Nederland, Rotterdam

Voor mijn opleiding tot Maritiem Officier moet ik 300 vaardagen maken op een zeeschip. Het eerste deel, bijna 170 dagen zal ik gaan varen op het MS Zaandam. Een cruiseschip van de Holland America Line. Ik ga daar aan boord op 7 augustus 2011 in Vancouver Canada. Vandaar uit zal het schip eerst cruises maken door Alaska waarna we via Hawaï en Mexico en talloze kleine eilandjes in de Pacifische oceaan naar Australië en Nieuw Zeeland zullen varen. Na het nieuwe jaar zullen dan nog verschillende landen in Azië aangedaan worden. Voorlopig is de planning dan dat ik in januari in Hong Kong af zal stappen om weer terug te vliegen naar Nederland.

Dit blog houd ik bij voor familie, vrienden en iedereen die zich afvraagt hoe een stage bij de Holland America Line is.

Ik zal proberen af en toe wat van mijn avonturen te posten maar weet niet precies hoeveel tijd ik daarvoor heb dus dat is afwachten.

Voorlopig ben ik druk met de voorbereidingen. Ten eerste de laatste vakken halen van het 2e jaar en natuurlijk het vele papierwerk. Zo ben ik vandaag naar de GGD geweest voor een longfoto. Die is gelukt, alles was in orde. Verder moet ik nog visa aanvragen voor Amerika en Australië, medische keuring laten verrichten, onderhuur regelen etc.

Ik hoop dat jullie zo een beetje op de hoogte blijf van mijn belevenissen.

Als je een mailtje wil krijgen wanneer ik een update plaats dan kun je je mailadres invullen.

Groetjes, Albert Jan

P.S. Meningen of uitlatingen die in dit blog gedaan worden zijn op persoonlijke titel en geen opvattingen van de Holland America Line.

  • 17 Juli 2011 - 22:14

    Hillian:

    Beste Albert Jan,
    Ik heb net je mail over je aankomende stage van (grote) Janneke gekregen.
    Wat een geweldige kans staat je te wachten.En wat een ervaringen zul je met deze reis opdoen. Ik heb me direct aangemeld voor je reisverslag en ben heel benieuwd naar je belevenissen.
    Hartelijke groeten van Hillian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert Jan

Voor mijn opleiding tot Maritiem Officier zal ik 300 dagen moeten (mogen) varen op een zeeschip.

Actief sinds 06 Juni 2011
Verslag gelezen: 920
Totaal aantal bezoekers 68139

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 01 Juni 2013

2e stage bij Jumbo Shipping

07 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Eerste stage Holland America Line

Landen bezocht: