CrossAtlantic - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Albert Jan Timmerman - WaarBenJij.nu CrossAtlantic - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Albert Jan Timmerman - WaarBenJij.nu

CrossAtlantic

Door: Albert Jan

Blijf op de hoogte en volg Albert Jan

20 Mei 2013 | Nederland, Rotterdam

Hoi allemaal,

misschien wel het laatste verslag op dit blog terwijl ik nog aan boord ben. Momenteel is de Jumbo Jubilee ongeveer in positie 23 graden Noord en 65 graden West. Dat betekent dat de Atlantische Oceaan bijna overgestoken is. In Ortona zijn een aantal ethyleen tanks geladen. Een daarvan steekt aan bakboord een meter of 3 uit. Na Ortona zijn we richting Gibraltar gevaren om te bunkeren. Weer helemaal vol met brandstof dus en zat om de Atlantic over te steken richting Mexico, Coatzacoalcos om precies te zijn. Eerst nog even dicht langs Madeira om daarna voor 7 dagen de zelfde koers te varen. Eerst zie je nog wel eens een schip maar daarna is het erg leeg. Nu zien we al weer een paar zeilbootjes maar de afgelopen 6 dagen waren we in ons eentje. De totale reis bedraagt zon 5080 zeemijl en daar zijn er nu nog zon 1700 van over.

Zo op zee kan iedereen weer een beetje opladen voor de volgende haven. Gisteravond hebben we een lekkere BBQ gehouden aan dek.

Verder ben ik momenteel erg druk met het verzamelen met de laatste handtekeningen. Grove schatting zegt me dat ik op 97% zit. Even doorbijten dus nog en dan in Mexico op het vliegtuig. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk pas als ik van de gangway de taxi in stap naar het vliegtuig :)

Daar laat ik het voorlopig even bij. Tot gauw! grtz, AJ


  • 20 Mei 2013 - 09:06

    Sander:

    Gaat zeker weten goedkomen met al die handtekeningen en anders kan ik wel een paar krabbels voor je zetten :)

  • 20 Mei 2013 - 10:27

    Heleen Vis-schuursma:

    Fijn om weer wat van je te horen. Wat is dat met die handtekeningen? Ik zal morgen je moeder even bellen daarover. We volgen je reis zoveel mogelijk en verheugen ons op je terugkomst!. Veel liefs en hartelijke groeten van oma Heleen en opa Cor

  • 20 Mei 2013 - 12:10

    Janneke:

    SUCCES!!

  • 20 Mei 2013 - 22:34

    Hillian:

    Fijn weer een bericht van je te lezen. Zo te lezen de laatste loodjes (maar 1700 mijl!). Ik heb ook een hele mooie handtekening!

  • 20 Mei 2013 - 23:58

    Nelleke:

    Hey Ab,
    als ik het hierboven zo lees, komen die handtekeningen wel goed ;-)
    Ik had al geschat dat je ongeveer op 2/3 van de laatste reis moet zitten. Klopt dus aardig. Dan moet dat schip van je wel langzamerhand weer te zien zijn op de AIS. Maar tot nu toe helaas nog niet.
    Je komt 2 dagen eerder terug dan ik dacht. Je snapt wel dat ik dat helemaal niet erg vind. Geniet nog even van het laatste stukje!
    XXX Nelleke

  • 21 Mei 2013 - 10:23

    Marchien Timmerman, Senior:

    Geweldig om weer iets te lezen. Ik volg je reis met plezier. Mooi dat het allemaal kan. Ik denk dat je bijna weer terug komt. Benieuwd naar je verhalen.

  • 21 Mei 2013 - 10:29

    Marchien Timmerman Senior:

    Hoy Albert Jan,
    Prima om weer iets van je te kunnen lezen . Als ik het goed begrijp ben je bijna weer thuis.
    Benieuwd naar je verhalen. Zal wel weer wennen zijn in Rotterdam,maar ook dat lukt weer.
    Is je baard er weer af als je thuis komt, of mogen wij hem ook nog aanschouwen?
    Veel groeten, oma

  • 24 Mei 2013 - 20:49

    Loes:

    Ha AJ,
    fijn dat het allemaal goed gaat. Ik vind het allemaal snel gegaan, je komt al bijna weer naar Rotterdam. Ik ben vanmiddag nog met de watertaxi de Maas over gegaan, het blijft leuk dat water.
    Ben ook heel benieuwd hoe je deze stage vergelijkt met je vorige en waar je ambities liggen voor de toekomst. Met die handtekeningen komt het vast goed, ik ken je niet anders!
    Geniet van de laatste periode, en tot snel weer in Manhattan aan de Maas.
    Groet van Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert Jan

Voor mijn opleiding tot Maritiem Officier zal ik 300 dagen moeten (mogen) varen op een zeeschip.

Actief sinds 06 Juni 2011
Verslag gelezen: 764
Totaal aantal bezoekers 68109

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 01 Juni 2013

2e stage bij Jumbo Shipping

07 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Eerste stage Holland America Line

Landen bezocht: