Bericht vanaf de Jubilee - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Albert Jan Timmerman - WaarBenJij.nu Bericht vanaf de Jubilee - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Albert Jan Timmerman - WaarBenJij.nu

Bericht vanaf de Jubilee

Door: Albert Jan

Blijf op de hoogte en volg Albert Jan

21 Maart 2013 | Nederland, Rotterdam

Hoi allemaal,

het is even stil geweest. Internet is niet bijster snel hier en iedereen moet op dezelfde computer internetten dus even een verslagje schtijven gaat ook niet zomaar. Maar goed, ik ben er nog.

We varen momenteel voor de kust van Portugal (ook te volgen op marinetraffic) en zijn onderweg naar Ceuta (door straat van Gibraltar dus) Daar gaan we bunkeren en dan richting Suez.

We komen net uit Brest en hebben daar voor kwamen we uit Altamira Mexico (met een tussenstop op de Bahama's voor bunkers). In Mexcio hebben we twee boilers geladen van 500 ton. Daarna hebben we in de Bahama's een week liggen wachten op bunkers en iedere keer hetzelfde verhaal namelijk dat passagiersschepen voorang hebben (grr). Daarna in 11 dagen naar Brest Frankrijk om twee schepen aan boord te zetten van een meter of 50 en nu dus onderweg naar Ceuta, Suez en daarna Abu Dhabi en Jubail (Saudie Arabie). Daarna zoals het er nu naar uit ziet terug langs Sueze naar Italie en dan Mexico (maar dat kan nog met de week veranderen).

Het is gezellig aan boord, wel heel anders ipv met 600 zijn we nu met 22. Ik ben net een week op dek bezig, daarvoor zat ik in de machinekamer. Heel gaaf om twee van die gevaartes de lucht in te zien gaan en dan langzaam aan boor gedraaid te zien te worden.

Hier ga ik het even bij laten, later meer. Het is goed hier en het weer begint ook langzaam op te klaren, misschien kunnen we op de Middelandse Zee het zwembad wel eens in elkaar zetten!

Groeten, Albert Jan

• 25 Maart 2013 - 13:27

Hillian:

Beste Albert Jan,
    Fijn weer wat van je te horen.
    Het zal inderdaad een hele omschakeling zijn geweest: 600x?? kg mensen of 500 ton aan boilers.
    Groetjes, Hillian

• 27 Maart 2013 - 00:36

Nelleke:

Hey Ab,
    ik volg je natuurlijk ook op marinetraffic en we hebben gemaild en ge appt. Zag dat jullie gister bij Sicilië waren en nu zijn jullie buiten beeld, het Arabisch gebied in,en maar hier en daar te volgen. Hoop dat het Suezkanaal en richting Abu Dhabi een mooie ervaring zijn (met geen piraten aub). Maak maar een paar mooie fotoos. Gniet ervan, Nelleke