Nog eventjes - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Albert Jan Timmerman - WaarBenJij.nu Nog eventjes - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Albert Jan Timmerman - WaarBenJij.nu

Nog eventjes

Door: Albert Jan Timmerman

Blijf op de hoogte en volg Albert Jan

20 Januari 2013 | Nederland, Rotterdam

Hallo allemaal,

een volgende stage, een nieuw bedrijf, een nieuw schip en een nieuw reisverslag. Vanaf begin februari zal ik stage gaan lopen op de Jumbo Jubilee, een zware ladingschip (L=145 meter, B=26 meter). De Jumbo Jubilee heeft twee grote kranen die samen 1800 ton (1.800.000 kg oftewel zes en een halve Airbus A380) kunnen tillen. Vervoer van zware en grote stukken dus.

Momenteel is onbekend waar ik op zal stappen. De Jubilee is onderweg naar Kaapverdie en zal daar rond de 23e aankomen. Waarschijnlijk zal het daarna naar Mexico varen. In Kaapverdie zal ik waarschijnlijk niet opstappen aangezien ik de 24e eerst nog mijn scriptie moet verdedigen. Veel is er nog niet over te zeggen dus. Dit is volledig tegengesteld aan mijn vorige stage waarbij ik al weken van tevoren wist waar en wanneer ik op zou stappen.

Ik kom net terug uit Terschelling van een week simulatorcursus dus de nodige dingen nog eens ververst, koud maar leerzaam! Na deze stage staan er nog de laatste toetsingen en cursussen op het programma en daarna krijg ik als het goed is mijn diploma en vaarbevoegdheid.

Via dit blog zal ik proberen om familie vrienden en andere geïnteresseerden op de hoogte te houden van mijn avonturen. Hoe frequent dit bijgehouden zal worden moet ik nog even gezien, ik weet niet hoe het met internet gesteld is en misschien maak ik wel helemaal niks mee... maar dat zal wel meevallen.

Zodra ik weet waar en wanneer ik opstap cq vertrek dan zal ik een berichtje plaatsen.

Het schip is te volgen via de volgende link: http://marinetraffic.com/ais/nl/shipdetails.aspx?mmsi=246309000 Als je dan op de positie achter lattitude/longitude klikt krijg je de jubilee te zien op kaart. Dit kan best wel verouderde data zijn aangezien deze service alleen in kustgebieden beschikbaar is.

Groetjes!

  • 18 Februari 2013 - 02:39

    Hillian:

    Je reisverslag begon op 20 januari. Nu zijn we bijna een maand verder, maar ik weet inmiddels dat je uitgezwaaid bent. Ik wens je een behouden vaart. Dit schip is wel even wat anders dan je cruiseschip, zeg. Dus denk maar niet dat je niets mee zult maken. Je "lading" is al anders!!! Ben heel benieuwd naar je verhalen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert Jan

Voor mijn opleiding tot Maritiem Officier zal ik 300 dagen moeten (mogen) varen op een zeeschip.

Actief sinds 06 Juni 2011
Verslag gelezen: 886
Totaal aantal bezoekers 68135

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 01 Juni 2013

2e stage bij Jumbo Shipping

07 Augustus 2011 - 22 Januari 2012

Eerste stage Holland America Line

Landen bezocht: