Onderweg naar Europa - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Albert Jan Timmerman - WaarBenJij.nu Onderweg naar Europa - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Albert Jan Timmerman - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Europa

Door: Albert Jan Timmerman

Blijf op de hoogte en volg Albert Jan

20 April 2013 | Nederland, Rotterdam

Hallo daar,

de Jubilee is weer bijna terug op de plek waar het volgende verslag geschreven werd. We zijn bijna bij Bab el Mandeb en dus weer bijna op de Rode Zee.

Dat betekent dat we ondertussen in Abu Dhabi en Jubail zijn geweest. In Abu Dhabi hebben we de schepen gelost die aan dek stonden. Dit ging allemaal soepel en vlug en in minder dan 4 dagen waren we weer onderweg naaar Jubail. Dat is minder dan 24 uur varen en dus maar heel even de tijd om ons daarop voor te bereiden. Jubail ligt namelijk in Saoedie Arabie en dat betekent dat de volgende dingen daar achter slot en grendel moeten: bier, drank, dvd's, laptops, camera's, azijn?, harde schijven etc. Dat wordt allemaal verzegeld en als voor vertrek blijkt dat het zegel verbroken is dan wordt het allemaal in beslag genomen. Er zat maar een ding op, zo snel mogelijk de boilers lossen en er van door. Blijft gaaf, die joekels van een apparaten ophijsen alsof het niks is. Maar wat een bizar land, hordes officials die allemaal even "belangrijk" zijn. Zo gauw mogelijk de loods besteld.

Nu dus onderweg naar Ortona, Italië zonder lading. Eerst nog even door "de zandbak" het Suez Kanaal. In Italie wordt er weer geladen en dan via Ceuta (tankstop zeg maar) naar Mexico, Coatzocalcos (excuus als de spelling verkeerd is).

Ik zit inmiddels weer in de machinekamer en daar is het warm!

Dat was het weer voor even. Het is goed hier aan boord!

Groetjes, AJ

• 20 April 2013 - 17:16

Nelleke:

je maakt wat mee zo! Ik hoop wel dat ze de AIS zo weer aanzetten (voorbij de piraten), dan kunnen we je weer volgen. Liefs, Nelleke

• 21 April 2013 - 22:18

Hillian:

Fijn om weer een teken van leven van je te horen. Je weet immers maar nooit wat die "belangrijke" officials zich in hun kop halen!! Groetjes, Hillian

• 23 April 2013 - 16:39

Janneke:

Lekker kort, ik hoop dat alles goed met je gaat!